3 poveşti de succes, 3 prieteni foarte buni care participă de ani buni la săptămânile modei din marile capitale ale lumii, 3 oameni care au au înţeles demult importanţa brandingului personal şi care şi-au construit o carieră solidă… in a marketing world – Clara Rotescu, Cătălin Botezatu şi Monica Vlad s-au aflat la Constanţa pentru a ne împărtăşi propriile reţete care i-au condus pe cele mai înalte trepte în fascinanta lume a modei! Un eveniment marca ASOAF Constanţa, desfăşurat în selectul Hotel Sulina din Mamaia.

 

 

 

Eventul pe care-l aşteptam cu ardoare a fost deschis de doamna Mihaela Belcin, preşedinta Asoaf Constanţa (Asociaţia Oportunităţi de Afaceri pentru Femei) şi femeie de afaceri tomitană! Cea care ne-a împărtăşit din experienţa proprie şi despre necesitatea construirii unui brand personal puternic.

 

 

Warm-up-ul event-ului a fost făcut de Monica Vlad – jurnalist, Personal Branding & PR şi cea care se ocupă de o vreme bună de imaginea designerului Cătălin Botezatu - Monica lui Bote, ca să fim şi un pic mai... mondeni! Foarte multe lucruri valoroase am aflat de la ea:

 

 

Altfel spus – Ieşi în evidenţă, diferenţiază-te, dar ai grijă cum o faci! Într-o lume plină de umbrele negre, fii tu cea galbenă! – In a world full of black umbrellas, be a yellow one!

Am apreciat tare la Monica Vlad atunci când a admis cât de greu este să fii în vizorul tuturor şi să gestionezi o imagine publică. Mai ales acum, în era online-ului, când totul este… la vedere.

 

 

TomiStyle: Primul lucru pe care îl faci când ajungi în Anglia, de exemplu, este să savurezi ceva bun în timp ce răsfoieşti The Times. De ce la noi a dispărut brusc şi complet acest obicei?

Monica Vlad: Îmi pare foarte rău că a dispărut print-ul în România, sunt un pic nostalgică, eu ador să răsfoiesc ziarul! Noi am trecut brusc la această etapă, care în alte ţări este o tradiţie. Eu, de exemplu, nu pot să citesc o carte pe tabletă. Pur şi simplu nu pot! Şi vreau să-ţi spun că îmi cumpăr cărţi pentru că ador să le citesc, să le simt efectiv!


În ceea ce o priveşte pe Clara Rotescu, Stilist şi Desginer Vestimentar Miau trebuie să vă mărturisesc faptul că nu pot fi altfel decât subiectivă. Dincolo de creaţiile-i pe care le admir, pe Clara o apreciez pentru că “le-a făcut pe toate”, aşa cum ea însăşi admite. Soţie, dar şi mamă dedicată care – atenţie!... are timp să facă şi teme cu copilul! …De la jurnalist corespondent din Irak pentru televiziunea noastră locală, la creator de succes care-şi expune rochiile în marile magazine ale mapamondului, alături de cei care dau tonul în fashion. Iată un parcurs extrem de interesant! Aşa cum sunt şi ţinutele pe care le creează sub egida Miau by Clara Rotescu. Aflăm despre reguli preţioase de stil pe care le-a împărtăşit doamnelor din business prezente la eveniment, aplicabile, bineînţeles, şi în cotidian: Garderoba trebuie să fie una atemporală, să adaugi în fiecare an piese clasice la dulapul timeless. Cămaşa trebuie deschisă doar 4 inch, fără să se vadă absolut nimic, fusta să fie conică sau A line, totul pe lângă corp, nimic crăpat, nimic pe dinafară. Niciodată bluze fără mâneci, tot timpul sacou, niciodată maiouri pe dedesubtul sacoului. Sunt nişte reguli de bun simţ, coercitive pentru fetele tinere. Niciodată mai mult de 3 bijuterii puse la un loc. Totul în funcţie de forma corpului fiecăreia, fără să forţăm lucrurile. Totul însoţit de un machiaj discret, de o manichuiră şi pedichiură impecabile şi elegante. Tot de la Clara Rotescu – Miau – Aflăm şi despre tendinţele acestei ierni – Se va purta foarte foarte mult alb, chiar dacă este pretenţios. Totodată vom avea culori care dau un plus de strălucire tenului: purple – nua
nţe de vişină, de prună, dar şi verdele închis.

 

 

TomiStyle: Te afli de câţiva ani în Dubai. Cum se vede lumea de acolo, cum sunt ei faţă de noi?

Clara Rotescu: Ei sunt mai relaxaţi, noi ne batem capul cu tot felul de lucruri. Noi în fiecare an dăm cu var, renovăm, schimbăm canapelele, punem mâna repede să facem, să aranjăm. La săptămânile modei eram capabili să ne transportăm şi tacâmurile şi veselele de argint din România doar ca să fim aşa… într-un anume fel. Iar lumea (arabă) este cu totul altfel decât ne imaginăm. Să nu vă mai spun de prima noastră experienţă în Dubai când am fost în aceeaşi formula pe plajă şi căutam şezlongurile şi toată lumea era cu prosoapele. Şi noi eram disperaţi să căutăm locuri în primul rând! Despre asta vorbim. Lumea funcţionează la fel, doar că noi suntem mai dichisiţi, punem preţ pe alte lucruri.

Apoi, toţi clienţii mei din Middle East, când au venit în România, s-au îndrăgostit de ţara noastră, de Bucureşti. Cam aşa stau lucrurile.

Şi o să vă spun ceva care o să vă bucure. Merg pentru a 27-a oară la Paris Fashion Week cu stand, iar de ceva timp am împreună cu Cătălin un showroom personal la Ritz, alături de alţi 30 de designeri români. Şi acest lucru spune foarte multe despre România, iar noi ar trebui să comunicăm mai departe ceea ce trebuie.

 

Cătălin Botezatu nu mai are nevoie de niciun fel de prezentare, numele lui fiind – ca şi cel al Clarei Rotescu – un reper pentru fashion-ul autohton. După o carieră de 33 de ani, pornind ca şi fotomodel, renumitul designer a urcat treptele succesului cunoscând toate laturile acestei industrii. Am apreciat întotdeauna la el constanţa în tot ceea ce face, dar şi cum s-a înconjurat de această echipă de specialişti care-l însoţeşte permanent la show-uri – make-up artist-ul Mirela Vescan, dar şi hairstyilist-ul Laurent Tourette, puteţi citi interviul cu el aici, fiind doi dintre pionii principali ai creatorului de modă. Ştiam că a fost elev al lui Versace, de altfel şi întrebarea mea pentru el s-a referit tocmai la acest lucru.

 

 

 

TomiStyle: Ce aţi învăţat de la regretatul Gianni Versace?

Cătălin Botezatu: Una dintre cele mai mari şanse pe care le poate avea un designer este acela de a putea să rămână să lucreze pentru el. La vremea respectivă eram 3 studenţi cărora li s-a propus acest lucru. N-am acceptat pentru că sunt un patriot prin excelenţă, începusem deja să lucrez ca şi designer în România şi am vrut ca tot ceea ce am învăţat de la el să pun în practică aici. Am fost la foarte muilte shooting-uri foto, am participat la foarte multe prezentări, am stat în backstage şi am văzut cum se organizează o prezentare de modă.

Şi când spun asta mă refer la faptul că Gianni Versace, ca şi Armani, era designerul care făcea totul, de la schiţă, până la ultimul accesoriu, apoi totul legat de show – muzică, regie, scenografie, absolut totul! Asta am învăţat şi eu, să fiu un profesionist desăvârşit şi să-mi supervizez munca de la cap la coadă şi să-mi asum fiecare greşeală sau fiecare success!

Şi, ca să completeze cele spuse, Cătălin Botezatu şi-a prezentat noua colecţie Viggo, în aceeaşi zi lansându-şi totodată şi cartea autobiografică!

 

 

 

La rândul ei, Clara Rotescu a venit cu cele mai proaspete creaţii Miau, dar şi cu dorinţa ca într-un viitor apropiat să organizeze un Festival de Modă în Constanţa. Rise up, Tomis! You diserve this!

Mulţumim pentru eveniment - Mihaela Belcin – Asoaf, Mery Mambet – Owner Hotel Aurora

 

 

Posted by: TomiStyle

Photo credit: Photo Phantasy

Thank you Andra Carolia manager R’Spa Studio (despre care o să auziţi mai multe în curând!) & Viviana Pascu, Black and White Foto Studio, for my photos!

15 noiembrie 2017

powered by social2s
Joomla SEF URLs by Artio